Jag håller på att lära mig hur min nya Wacom-ritplatta egentligen fungerar. Det är en dröm att kunna rita, rita lite till, skissa lite och sen – skitockså – rita helt fel och därefter trycka cmd+z. Lätt som en plätt att ångra och börja om, utan att behöva sudda eller skissa över allt.

Jag får flashbacks till min barndom. Jag hade någon slags skissprogram med Disneyfigurer på pappas dator som jag brukade rita med när jag var liten. (Fråga mig inte var det kom ifrån men det var fantastiskt! När man ritade med en av kritorna kom det ut glitterstenar! Och nyckelpigor!)  Där fanns en röd ångraknapp som lät som en sirén. Jag använde den så mycket att jag till slut blev frustrerad när jag lekte IRL och inte kunde ångra min misstag med sirénknappen.

Samma sak hände häromsisten när jag skulle pyssla grattiskort till en kompis. Jag limmade fel och försökte – okrydd – trycka cmd+z i luften. Funkade inte.

Pysslet

Resultatet

